neděle 2. září 2007

Profil Marie Ludvíkové

členka hereckého souboru HaDivadla

narozena 12. 12. 1957 Hlinsko
gymnázium Žďár nad Sázavou
PF UJEP v Brně 1985
Jedna ze zakladatelek Ochotnického kroužku.
Od roku 1990 v angažmá v HaDivadle

Divadelní role:

Ochotnický kroužek:
F. Kafka - Amerika (r. J. A. Pitínský)
J. A. Pitínský - Ananas (r. J. A. Pitínský)
J. A. Komenský, S. Kierkegaard, L. Malinovský - Abrahamus patriarcha (L. Malinovský, J. A. Pitínský)
J. A. Pitínský - Matka (r. J. A. Pitínský)
J. Dynka - Minimální okolí mrazícího boxu (r. J. A. Pitínský)
O. Wilde - Salome (r. M. Probosz)

HaDivadlo:
A. Goldflam- Písek (r. A. Goldflam)
F. Kafka - Proces (r. A. Goldflam)
P. Claudel - Tutuguri (r. J. A. Pitínský)
L. Klíma - Lidská tragikomedie (r. A. Goldflam)
A. Goldflam - Několik historek ze života Bédi Jelínka (r. A. Goldflam)
V. Věděnskij - Vánoce u Ivanovových (r. A. Ponomarev)
D. Jařab - Jeux d´Enfants aneb Paříž XIII (r. D. Jařab)
A. Jarry - Král Ubu (r. D. Jařab)
A. Goldflam - Lásky den (r. A. Goldflam)
K. David a kol. - Hvězdy na vrbě (r. K. David a kol.)
J. Roth, M. Dohnal - Jób (r. J. A. Pitínský)
L. Balák - Kvartet (r. L. Balák)
Sofoklés - Král Oidipus (r. J. A. Pitínský)
P. Dexter - Deadwood (r. J. A. Pitínský)
A. P. Čechov - Tři sestry (r. S. Fedotov)
A. Goldflam, J. Bulis - Proklatec (r. A. Goldflam)
V. Jerofejev - Moskva Petuški (r. J. Pokorný)
M. von Mayenburg - Tvář v ohni (r. J. Pokorný)
A. Goldflam - Ruská ruleta (r. A. Goldflam)
J. K. Toole - Ignáciův vzestup (r. L. Balák)
a jiné ....

Národní divadlo Brno:
B. Němcová - Babička (A. Goldflam)

Divadlo Archa:
A. Goldflam - Sladký Therezienstadt (r. D. Gray)
Století touhy (r. D. Gray)

Divadlo v 7 a půl:
H. D. Lawrence: Milenec lady Chatterleyové (r. M. T. Růžička)
J. Karafiát - Broučci (M. T. Růžička)

Televizní a Filmové role:
Ani smrt nebere (r. M.Balajka)
Hanele (r. K. Kachyňa)
Divoké včely (r. B.Sláma)
A. Goldflam - Červená knihovna (r. M. Balajka)
A. Goldflam - Slavný Peterka (r. V. Kelbl)
A. Goldflam, J. Bulis - Proklatec (r. A. Goldflam, K. Fuksa)
J. Roth, M. Dohnal - Jób (r. J. A. Pitínský, K. Fuksa)
D. Jařab - Kombajn (r. J. Vanýsek)
Četnické humoresky (r. A. Moskalyk)
Noví bakaláři (r. J. Vanýsek)

Post Skriptum:
Narodila jsem se v Hlinsku v Čechách jako Maruška Řádková, třetí dítě maminky a tatínka. Celé své radostné dětství jsem absolvovala v Herálci pod Žákovou horou v lůně Českomoravské vysočiny. Zde jsem se bezstarostně proháněla po stráních, brouzdala v potocích, lezla po Devíti skalách (836 m. n. m.), visela na hrazdě, bruslila na zamrzlých rybnících, stavěla sněhuláky. Zde jsem běžela v roce 1962 svůj první závod v běhu na lyžích na 50 metrů klasickou technikou a vyhrála své první zlato. Tady jsem vychodila ZDŠ, tady jsem zapustila kořeny. Po maturitě na gymnáziu jsem se dostala do Brna na PF UJEP. Tuto jsem studovala devět let, až jsem ji vystudovala. Stala se ze mne učitelka českého jazyka a výtvarné výchovy. Tři roky jsem skutečně provozoval učitelskou praxi. V roce 1985 Zdeněk Petrželka (J. A. Pitínský) s Petrem Osolsobě a dalšími zakládali Ochotnický kroužek. A protože jsem se tam pořád motala, Zdeňa nakonec řekl: "Maruno, budeš taky hrát.". A začala krásná éra Ochotnického kroužku, doba neopakovatelných chvil, místo setkání s úžasnými lidmi, čas nezapomenutelných zájezdů (jednou dokonce až do Holandska). Ochotnický kroužek! Zde jsem opět zapustila kořeny. Vše skončilo "fůzí" s HaDivadlem v roce 1990. A tak jsem nastoupila profesionální dráhu coby herečka HaDivadla - za peníze. Zde setrvávám doposud, neboť jsem zde také zapustila kořeny. Mám dvě povedené dcerky. Marušku a Štěpánku. Bydlíme v chatrném domku v Bílovicích nad Svitavou, hned vedle S. K. Neumanna. I tady jsem nějaký ten kořen zapustila. Na závěr chci zmínit alespoň některé lidi, kterým vděčím za to, že jsem taková: babička, cestář Jíra, teta Růža, řídící Zeman, Baldouskej z Baldoufa, pí uč. Lippertová, pí prof. Šimurdová, Zdeněk Petrželka, J. A. Pitínský, MUDr. Štěpán Rusín, Tonda Kachlík, Arnošt Goldflam, Zogatka, Černoušek, Barša, Dohnal, Osoláč, Sucháč, Malináč, Julin, Hrom, Jícha, Zajda, Stuchla, Máca, Bobr, Poussin, Šwandini, Lůďa, Kuřík (slepice liliputka), Hubert (pejsek) a další a další. Díky Vaše Maruna

V HaDivadle hraje v představeních:
SMLOUVA
LIDSKÁ TRAGIKOMEDIE
PSANÍ JEŽÍŠKOVI
RENATA KALENSKÁ, LIDOVÉ NOVINY
ZPÁTKY A ZASE TAM
IGNÁCIŮV VZESTUP
ŽERT, SATIRA, IRONIE A HLUBŠÍ VÝZNAM
LULU

Žádné komentáře: