pondělí 21. ledna 2008

Novoročné predsavzatia

Nezvyknem si dávať novoročné predsavzatia,ale začiatok tohto roka bol iný. Vlastne, začalo to už v decembri.
Jedného krásneho dňa som si povedal, že sa začnem stravovať zdravo, respektíve bio. Prinútilo ma k tomu vlastné telo a jeho stav. Okrem tých pár kíl navyče, ktoré sa zrazu kde-tu vyskytli, to bola aj potreba očistiť sa od vianočných majonéz, vyprážaných výmyslov sveta, údenín a sladkých tučných koláčov. Skrátka som si povedal, že si zaslúžim vnútornú očistu (aj fyzicky aj psychicky:) Bolo to rozhodnutie zo dňa na deň. Do dnešného večera mám zmapované snáď všetky bio-obchody a jedálne zdravej výživy v širšom centre Brna. Nakúpil som si aj pár múdrych knižiek. Zatiaľ ma tento moj výmysel baví a musím uznať, že moje telo tiež. A ako to vyzerá v praxi?
Najvačší problém mi zatiaľ robilo vzdať sa majonézových šalátov, ktoré boli pri výkone mojho povolania priam nutnosťou:) Človeku ako ja, sa ráno samozrejme nechce vyliezť z postele, vylihuje až do poslednej chvíle, potom rýchlo do divadla na skúšku, po ceste si spomenie, že niekde čítal, ako je doležité ráno jesť, tak si rýchlo kúpi nejaký ten vlašák, tresku, či parížsky šalát s troma rohlíkmi. Na obed na teplé jedlo niekedy tiež nie je čas a večera bývala vačšinou o pol jedenástej v noci po predstavení. Nuž a čo ma čakalo obyčajne takto v noci doma v chladničke ? Áno, presne tak!
Ak si myslíte, že neexistuje aspoň trošku zdravšia náhrada majonézových šalátov, tak sa mýlite. Ak si skutočne neviete svoj jedálniček bez nich predstaviť, skúste si ich aspoň ozdraviť:) Ejha, to sa ešte aj rýmuje:)
Na prípravu super-zdravého majonézového šalátu potrebujeme: jedna sójová saláma, jedna sojanéza (sójová majonéza), cibuľa, strúčik cesnaku, stonkový zeler, hrášok z konzervy, čierne korenie, citrón, bio sójová omáčka (bez farbív a konzervantov), chilli paprička (podľa chuti).
Postup: sójovú salámu nakrájame na kocky, pridáme pokrájanú cibuľu a zeler, hrášok, všetko to pekne zmiešame so sojanézou, vytlačíme šťavu z citróna a dochutíme čiernym korením, sójovou omáčkou a chilli.
Verte, alebo nie... ale skor áno... vlastne vyskúšajte a uvidíte, že to chutí naozaj výborne a ešte je to aj zdravé. Neuveritelné! Zázrak!

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

já dokonce bliju bio!;) jj, bio je fajn a když člověk i umí vařit a vymejšlet si recepty, je to to nejlepší co může pro tělo udělat!